When they say they can't find black talent

I started teaching at Claremont High School (CHS) in Cape Town in 2012. It was a new school (established in 2011) with carte blanche in hiring. I discovered them in an article published in the Mail and Guardian and I decided to send an email on a whim and they responded. I didn’t do a PGCE but I had volunteered in schools throughout my studies and I was a Mandela-Rhodes Scholar nogal! I had a masters in education. I know CHS took a chance on me. And I’m glad they did because I saw the cracks in the system and that hiring can be made with concessions. 

I taught English for three years at CHS. I left when I realised there would be no room for me to grow into leadership. In the third year of the school’s existence they hired a disproportionate number of white teachers placing black and coloured teachers in the minority even though the school body was black and coloured children. The message was clear: white people are the faces of authority. It was easier to say I’m moving to Joburg because my partner is in Joburg. I probably should have stayed but I didn’t have the energy to fight to be seen as worthy for promotion given the kind of work I did beyond my teaching responsibilities. 

I applied and was offered a teaching position at St Mary’s school in Johannesburg (2015-2016). They also took a chance on me. I had too much experience for what they were looking for but a black English teacher made them look progressive. My sister told me without skipping a beat: you’ll be unhappy there. She wasn’t too far from the truth. I was a junior English teacher which I accepted because after three years at CHS I wanted something light with little heavy lifting. I spent my first year observing which gave people the wrong impression that I was quiet. I carried on blogging and got involved in extra-murals. I spent the second year getting more vocal and more involved. That’s where the problems started: when I had an opinion about the curriculum and the black girls began confiding in me about what they were experiencing. By the time I left some of my colleagues had stopped talking to me. I had written a blog post about heritage day and people’s feelings were hurt. I decided to let go of the issue because I had no critical mass to support me in spite of the conversations I had with the head of the school. I left and I took a job at the University of Pretoria and did my PhD. 

Over the years I applied to schools for shits and giggles and every time I felt invisible at UP. I wanted to experiment and see what would happen when a black woman with a Masters degree, leadership and volunteering work, teaching experience applied to prestigious schools. Just to see if they would grant me an interview. Here’s a list of the schools where I applied (the ones I can remember; this is not chronological):
  • Parktown Girls High School
  • Reddam House College, Waterfall
  • Redhill (Sandton)
  • St Andrew’s College, Grahamstown (they granted me an interview: a blog post for another day)
  • German School in Cape Town 
  • Roedean School (SA)
  • Jeppe High School for Boys (they granted me an interview: a blog post for another day)
  • Michaelhouse (twice: they re-advertised and never responded to either of my emails)
I should mention that in each case above I had the experience they were asking for. A technical matter might have been my SACE certification (South African Council of Educators): I had used an annual certificate I had to apply for through the school which I had done during my time at CHS and St Mary’s (a span of five years). In some instances they wanted someone with HOD experience which is exclusionary because few black teachers are promoted to become HODs in both private and white public schools (I can count the ones I know on one hand). Others would say experience in an IEB school would be an advantage which is code because this limits the opportunity to people who are already in the network. 

This is a garbled and summarized version of the story. In between all of this I was involved in a variety of work such as facilitating workshops in schools, writing publicly, attending summer schools abroad, starting a podcast, starting a girls school in Khayelitsha, starting NPCs with friends and just being an eager beaver black woman: but no one poached me. No head of a school coaxed me to join their prestigious school. And I carried on with my life. Stayed at the University of Pretoria and taught the next generation of teachers (where there were plenty black students in the PGCE classes I taught; by the way). I attended meetings at the DBE, attended conferences, wrote open letters, spoke on radio and eNCA and lived my life. 

So when they say they can’t find black talent to lead their schools, tell them they are lying. When they say they can’t find black women with the right experience or the right qualifications, tell them they are lying. They have deliberately overlooked people like me. I don’t think of myself as exceptional. There are many talented black young professionals who would consider teaching as a career but because of the experiences in their own schools they never considered teaching as an option for a variety of reasons: the primary being the trauma they experienced at the hands of white teachers. 

I could say more about the hiring practices of white teachers without my experience. I could say more about dodgy hiring of teachers behind the guise of SGB posts which are not used to transform schools but rather to further the project of keeping Model C schools as white as possible. Perhaps I’m asking you to read between the lines and make your own conclusions. If you are a parent perhaps ask why your child has never been taught by a black teacher. If you are a student, ask your teachers why there aren’t any or many black teachers in the staff room. 

To heads of private schools and model C schools: take responsibility for the the actions you took to exclude black people from key positions in your schools. Especially those whom you deliberately ignored. Go back to your inbox and count the number of black applicants you ignored or turned down. Stop lying and saying you can’t find black talented people in Africa. 

This image is a visual representation of my experience.


Comments

Sharon Wayne said…
I want to thank Dr Emu a very powerful spell caster who help me to bring my husband back to me, few month ago i have a serious problem with my husband, to the extend that he left the house, and he started dating another woman and he stayed with the woman, i tried all i can to bring him back, but all my effort was useless until the day my friend came to my house and i told her every thing that had happened between me and my husband, then she told me of a powerful spell caster who help her when she was in the same problem I then contact Dr Emu and told him every thing and he told me not to worry my self again that my husband will come back to me after he has cast a spell on him, i thought it was a joke, after he had finish casting the spell, he told me that he had just finish casting the spell, to my greatest surprise within 48 hours, my husband really came back begging me to forgive him, if you need his help you can contact him with via email: Emutemple@gmail.com or add him up on his whatsapp +2347012841542 is willing to help any body that need his help.
Anonymous said…
Goedendag allemaal, ik wil de ervaring die ik heb delen met een spreukenmaker genaamd Dr Ajayi, hij is een zeer krachtige man gezegend door zijn voorvader om mensen met verschillende levensproblemen te helpen, ik ging door de ergste fase van mijn leven omdat mijn man vertelde me dat hij uit het niets wil scheiden, ik vroeg hem waar ik het mis ging, maar hij gaf me geen antwoord in plaats daarvan ging hij het huis uit dit was echt raar dus ik zoek hulp toen ik dr. Ajayi ontmoette spell caster online, ik legde mijn toestand aan hem uit, na enig overleg kwam ik erachter dat mijn man bij zijn secretaresse op het werk is en hij is in haar ban, de grote spell caster vertelde me wat er moest gebeuren en ik volgde zijn instructies. Tegenwoordig ben ik een trotse vrouw, want mijn man is bij mij thuis en we verwachten ons tweede kind allemaal dankzij dr. Ajayi, de spreukenmaker, als je de hulp nodig hebt van een spreukenmaker voor welk probleem dan ook, is dr. Ajayi de goede persoon voor een perfect en betrouwbaar resultaat. Neem contact op met zijn e-mail: drajayi1990@gmail.com of Viber \ WhatsApp-nummer: +2347084887094
Sophia Lucas said…
How I Got My Ex Husband Back. Am so excited, All Thanks goes to Dr Prince i was married to my husband, and we were living fine and happy. it come to an extend that my husband that use to love and care for me, doesn't have my time again, until i fined at that he was having an affair with another woman, I tried to stop him all my effort was in-vain suddenly he divorce me and went for the woman. he live me with two of our kids, I cried all day, I was in pains, sorrow and looking for help. I read a comment on how Dr Prince helped a lady to brought her husband back, after 2yrs , He helped people with his Magic spell love and reuniting spell. so I decided to contact him and explain my problems to him, he did a love spell that made my husband to come back to me and never think of the woman. this man is God sent to restore heart break and reunite relationship. may the lord be your strength and continue to use you to save people relationship and any problems contact him for help on princemagicspell@yahoo.com You can also contact him through his WhatsApp +19492293867. Contact him now for love spell to bring back your ex lover he is the best spell caster and he is the best solution to all relationship problems…
Anonymous said…
Mijn naam is Kate, en ik kom uit Oregon. Ik ben 17 jaar getrouwd geweest. Mijn man werd op een ochtend wakker en vertelde me dat hij wil dat we onze eigen wegen gaan. Ik was maandenlang in tranen. Ik was in de war en diepbedroefd. Ik stuurde mijn zus om hem te gaan smeken, maar hij stond erop dat onze verbintenis voorbij is, dat hij me zat was. Ik was op zoek naar hulp toen ik enkele getuigenissen las over dr. Ajayi over hoe hij mensen met huwelijksproblemen met liefdesbetovering hielp. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me dingen die ik moest doen om een ​​spreuk uit te spreken. Aanvankelijk was ik sceptisch of ik het zou doen, en ik besloot het eens te proberen. ik deed wat dr. Ajayi, de spreukmaker me zei te doen, daarna niet tot 7 dagen pauze uit het niets mijn man die me zonder enige reden verliet kwam op een avond thuis en smeekte me terug te hebben, hij kwam zelfs met zijn broer en smeekte om vergeving. Na zoveel pijn die ik doormaakte, kwam mijn man terug. ben zo blij. allemaal dankzij Dr Ajayi, je kunt bij hem terecht voor elk soort spreukwerk. Ik geloof dat hij je door je problemen heen zal helpen. E-mail: drajayi1990@gmail.com Of Whatsapp: +2347084887094
After being in relationship with Wilson for seven years,he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to someone online and she suggested that I should contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that don’t believed in spell, I had no choice than to try it, I meant a spell caster called Dr Zuma zuk and I email him, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened, that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him, that was how we started living together happily again. Since then, I have made promise that anybody I know that have a relationship problem, I would be of help to such person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem and who is different from all the fake ones out there. Anybody could need the help of the spell caster, his email: spiritualherbalisthealing@gmail.com or WhatsApp him +15068001647
you can email him if you need his assistance in your relationship or anything. CONTACT HIM NOW FOR SOLUTION TO ALL YOUR PROBLEMS
Elena Antonio said…
I want to say thanks to Ancient Dr Zuma Spell Temple for everything so far. To everyone who doesn’t believe in spell, I was one of those ones at first. I wasn’t quite sure if I wanted to do this since I’ve tried others so-called spells casters and they did not work and was a waste of my time and money. However, when I read through the testimonials of other people about his good work i decided to contacted him and after I talked Dr Zuma who answered all my questions and was very nice about everything, I decided to give it a try. I figured it would be my last try to get my guy back. So my story is that I was at my office when the guy I am in love with told me that he wasn’t in love with me and never will be and that he didn’t want to speak or see me again, especially since he was talking to this other girl. When I talked to Dr Zuma, he let me know which spells would be most appropriate for me and I chose the ones that was to get him back to me and stay with me and want to marry me. As soon as he started on the spells, my guy came back into my life! It was a miracle to me and I’m so thankful for that. Things have been going well, and pretty much according to what Dr Zuma said would happen. He’s always there when you need him and that’s also after the spell is done. I’m still waiting for the spells to completely manifest, but with all that has happened so far I’m very happy because i was already given up on myself before contacting Dr Zuma, if you asked me or my friends if I would have anticipated how things were right now…no one would believe it! Lara. To contact him spiritualherbalisthealing@gmail.com WhatsApp him +15068001647
Diana Gilbert said…
POWERFUL SPELL CASTER THAT BROUGHT MY EX HUSBAND BACK INTO MY LIFE AFTER HE LEFT ME EMAIL HIM VIA EMAIL INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM OR INFINITYLOVESPELL@YAHOO.COM ADD HIM ON WHATSAPP +2348118829899
 
Hello my fellow friends online I'm Diana Gilbert from USA, I want to use this medium to thank Dr Great because he brought back my Ex husband. my husband left me for his ex girlfriend he had before he married me it's a difficult situation for me I called and beg him to come back he refused he said he don't love me anymore I tried every possible way to get him back all was in vain I told my friend about it and she gave me Dr Great email and I emailed him and told him my problem and he told me what to do and I did it and he cast a love spell which brought back my husband within 24 hours. If you need help in getting back together with your Ex, email Dr Great at 

infinitylovespell@gmail.com or infinitylovespell@yahoo.com
 
WhatsApp him +2348118829899 

view his blog http://infinitylovespell1.blogspot.com

you can also visit my blog http://dianagilbert05.over-blog.com/
Anonymous said…
k moet dit wonderbaarlijke getuigenis geven, dat tot nu toe zo ongelooflijk is. Ik had 2 jaar geleden een probleem met mijn ex-man, wat leidde tot onze breuk. Ik was mezelf niet meer, ik voelde me zo leeg van binnen, mijn liefde en financiële situatie werden het ergst, totdat een goede vriend van me me vertelde over een spreukenmaker die haar ook bij hetzelfde probleem hielp, zijn naam is Dr. Ilekhojie. Ik e-mail de spreukmaker en ik vertelde hem mijn probleem en ik deed wat hij van me vroeg, om het lange verhaal kort te maken. Voordat ik wist wat er was gebeurd, belde mijn man me minder dan twee dagen op en vertelde me dat hij bij me terug zou komen, ik was zo blij dat ik hem terug had. Het meest interessante deel van het verhaal is dat ik zwanger ben. Dank aan dr. Ilekhojie voor het redden van mijn huwelijk en ook voor het redden van dat van anderen. Ga door met je goede werk, dr.Ilekhojies neem contact op met gethelp05@gmail.com of bel +2348147400259
Unknown said…
Heeft uw man of vrouw uw leven verlaten zonder enige goede uitleg waardoor u in de war raakt en u ze terug in uw leven wilt? Dr.Ilekhojie is de juiste man voor de baan, hij is een krachtige spreukmaker gezegend door zijn voorouders en door de goden geaccepteerd als hun spreekbuis op aarde, Dr. Ilekhojie hielp me mijn gebroken huis te redden door mijn man terug te brengen met zijn krachtige spreuk . Ik en mijn man waren 9 maanden gescheiden zonder communicatie, maar met de betovering van Dr. Ilekhojie is hij terug en zijn we weer een gelukkig gezin. Neem contact op met dr. Ilekhojie als u met levensproblemen wordt geconfronteerd en u een snelle oplossing nodig hebt. Viber of Whatsapp: +2348147400259 of e-mail: (gethelp05@gmail.com)
Anonymous said…
Do you have any problem bothering you?
Do you want to win the lottery?
Do you have any illness?
Are you depressed?
Do you need healing?
Do you want to bring back your ex?
Or you need to conceive etc.

I bring good news; Dr Ilekhojie the great psychic/spell-caster will help you. He is very good in spells, so he is recommended
from far and near. Talk to him today, he will be able to help you. You privacy is placed Strictly confidential. Email him on: gethelp05@gmail.com or WhatsApp Dr Ilekhojie on +2348147400259. Don’t die with your illness, voice out...you deserve to be happy!
Anonymous said…
Hello friends, it's good that you are about to read this thread as it will turn out to be a good life changing experience for you or someone you know. The question is whether you are having difficulties, do you want to make sense of your life or if you suffer from any disease, this is your chance to see that your problems are solved, contact the great spell caster Dr Ajayi via email: drajayi1990@gmail.com or Viber WhatsApp: +23487084887094 He also specializes in the following areas
(1) Bring back the ex-wife or the husband.
(2) Spell to win big in lottery
(3) herbs to get pregnant
(4) Job promotion spell
(5) Cure for any type of disease (cancer, kidney problem, problem
cardiac) etc.
(6) spell of the magic pen for exam success
(7) Chance of exam chance
(8) Spell to win any court case
(9) and more, simply contact the email: drajayi1990@gmail.com or Viber or WhatsApp number : +2347084887094
Fanny Van Berg said…
mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronken en bedriegende echtgenoot, het enige wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn betovering, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik meteen deed en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan . Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com
Felipe Dylan said…
To anyone out there who thinks love spells don't work, I’m here to tell you that Lord Zakuza love spell is the best and most powerful. I am a wealthy man who has lots of assets and possessions but I have difficulty with women. Whenever I try to settle down with any, we end up breaking up and I had no idea of why I was going through such an experience in my relationship. It was so worrying that I couldn’t be myself anymore and I started searching for help everywhere even at my place of work. I was going through my work activities online and I came across a testimony of a lady called ( Febe Anouk ) regarding how Lord Zakuza helped her to restore her relationship with his love spell, I had to give it a try because I needed my Ex lover back that I love so much. I visited Lord Zakuza website online and I told him everything I was going through. Lord Zakuza consoled me and promised to help me out with my situation by preparing a love spell for me. I followed the instructions given by him to me and within 48 hours, my Ex lover came looking for me and pleaded for forgiveness. Since I came in contact with Lord Zakuza, things have changed for good in my life and right now, I am married with two beautiful kids and my home is blessed. All thanks to Lord Zakuza I am forever thankful to you. Visit his website for any help via lordzakuzaspells.com or WhatsApp him on +1 740-573-9483. Try him and your life will be blessed.
annonymous said…
Hoe ik mijn man terugkreeg. Ik heb Hana Matija bij naam. Ik geloofde nooit in spreuken of magische veren. Toen ik deze hengel of tijd ontmoette. Toen ik dit jaar mijn vriend in India kwam bezoeken op een top van zaken. Suis wilde zeggen dat een man die genummerd is als Doctorte Doctor Ayo, zo sterk is dat je hekserij zou kunnen toekennen om iemand die vermist is, verloren, boze minnaar en hekserij terug te brengen kus-dispatiiiitorie sauutirutiitiitorie voor u u u iemand die vermist is, verloren, minnaar van het kwaad en levendigheid ja pena magic a. getuigenis omdat de man met wie ik wilde trouwen mij 5 weken voor onze bruiloft verliet en mijn leven werd omgekeerd omdat onze relatie 3 jaar was. We hielden echt van haar, ze gaf een voormalige moeder tegen ons en ze had geen betaalde baan. Toen ik deze heks ontmoette, vertelde ik haar wat er was gebeurd en legde ik haar de situatie uit. In het begin was ik onbeslist, sceptisch en twijfelachtig, maar ik heb het gewoon geprobeerd. En in 7 dagen, toen ik terugkeerde naar Canada, belde mijn vriend (nu echtgenoot) me alleen en kwam me verontschuldigen dat alles was geregeld met zijn moeder en familie en cnou récompensé d'un primuit pen om te trouwen. Ik realiseerde me niet dat Dr. Ayo alleen maar om mijn naam vroeg en de namen van mijn vrienden en alles wat ik wilde doen. Nou, we zijn blij dat we nu getrouwd zijn en we verwachten ons kleine kind, en mijn man heeft de nieuwe baan en het leven is veel beter geworden. E-mailadres naar dit adres: drayo47373@gmail.com. of op Whatsapp op +2347055691377
Unknown said…
Dank je wel DR Ayo de grootste van allemaal voor wat je voor mij hebt gedaan. Ik ben zo geweldig dat mijn vriend bij me terugkwam en nu leven we gelukkig samen. Mijn naam is Katarina Bennet, en DR Ayo's liefdesaffaire is erg sterk en efficiënt en heeft geen bijwerkingen, omdat ze beloofde dat ik besloot om DR Ayo te proberen toen mijn vriend me wilde hebben. mijn vriend die hem in onze 48 naar me terugbracht, zoals hij me beloofde, verzekerde hij me. Het lijkt emotioneler dan de meeste onderwerpen zoals deze om voor hem een ​​verschil te maken onder of boven het relatieprobleem. Ik raad je aan om het beste contact op te nemen met DR Ayo om een ​​probleem voor je op te lossen. Hoe moeilijk het is om je geliefde te verliezen en ik weet hoe het voelt, dus laat niemand je vriend van je afpakken. Neem vandaag nog contact op met DR Ayo Leo en los uw probleem op en als u zijn hulp van hem nodig heeft hieronder, hier zijn e-mailadres: drayo47373@gmail.com of rechtstreeks WhatsApp +2347055691377.
Asore Corp said…
OPTION SCAM OR ANY ONLINE SCAM WHATSOEVER?.DO YOUR DESIRE CREDIT REPAIR[EQUIFAX, EXPERIAN, TRANSUNION? WELL, YOU HAVE FOUND REDEMPTION IN ASORE CORP.
www.cryptoprecinct.online

Asore Corp is a group of multinational Hacker's, an affiliate of Evil Corp. We make sure by all means necessary that our clients get the best of services on a🔐PAYMENT AFTER JOB IS DONE BASIS✅. Rather than send money and trust a criminal to fulfill your deal, you can make sure the job is done before WORKMANSHIP is paid for. You'll get excellent customer service.
That's a 100% guarantee. Our Cyber security Technicians are on standby 24/7 to receive your job requests.

⚠️ BEWARE OF FRAUDSTARS looking to hoax.
if you have been a VICTIM, contact : ✉️cyberprecinct@gmail.com for directives.
Here, it's always a win for you.

🔸OUR SERVICES🔸
➡️Binary Option funds recovery
➡️Social media hack
➡️Recovery of loan scam
➡️Credit repair (Equifax,Experian,Transunion)
➡️E mail hack
➡️College score upgrade
➡️Android & iPhone Hack
➡️Website design
➡️Website hack
And lots more.

DISCLAIMER: Asore Cyber Corp accepts no responsibility for any information,previously given to anybody by clients on as regarding the job. Asore Cyber Corp will not distribute contact information collected on any hacking job other than in the Asore corps Hacker's listings themselves, and will not sell contact information to third parties.

CONTACT INFO:
www.cryptoprecinct.online
📧 asorehackcorp@gmail.com
cyberprecinct@gmail.com

Copyright ©️
Asore Cyber Corp 2021.
All rights reserved.
Unknown said…
Do you need an urgent loan of any kind? Loans to liquidate debts or need to loan to improve your business have you been rejected by any other banks and financial institutions? Do you need a loan or a mortgage? This is the place to look, we are here to solve all your financial problems. We borrow money for the public. Need financial help with a bad credit in need of money. To pay for a commercial investment at a reasonable rate of 3%, let me use this method to inform you that we are providing reliable and helpful assistance and we will be ready to lend you. Contact us today by email: daveloganloanfirm@gmail.com Call/Text: +1(501)800-0690 And whatsapp: +1 (501) 214‑1395

NEED A LOAN?
Ask Me.
Unknown said…
MY HIV HEALING TESTIMONY

My mouth is short of words, i am so happy because Dr voodoo has healed me
from HIV which i have been suffering from the past 5years now, i have
spend a lot when getting drugs from the hospital to keep me healthy, i have
tried all means in life to always i can become HIV negative one day, but
there was no answer until i found Dr voodoo the parish of African who
provide me some healing herbs that i uses , now i am glad telling everyone
that i am now HIV Negative, i am very happy, thank you Dr voodoo for
helping my life comes back newly without any form of crisis, may the good
lord that i serve blessed you Dr voodoo and equip you to the higher grade
for healing my life. i am so amazed. so i will announced to everyone in
this whole world that is HIV positive to please follow my advice and get
healed on time, because we all knows that HIV disease is a deadly
type,contact Dr voodoo for your HIV healing herbs today at:
voodoospelltemple66@gmail.com He will be always happy to assist you
online and ensure you get healed on time, contact Dr voodoo today for
your healing hearbs immediately, you can also
add him on whatsApp +2348140120719 thank you sir.
I am learning a lot all day from your article, Thanks for this special peace of mind that worth millions of dollars for those who understand your article.
Only people of clean hearts can share these types of hidden information to the public freely, same as Hi-Tech programmers have been helping people around the world for obtaining from banks and lenders,
* Personal Loans with bad credit score  
* Credit Card Loans with low score
* mortgage advances
* Car Loans
* Two-Wheeler Loans
* Small Business Loans
* Payday Loans
* Cash Advances

With their UNDETECTED FAKE BANK STATEMENTS still unknown to many individuals you can also join their 209.3k members TELEGRAM GROUP
to share your own opinion with the rest of the groups members.
Thanks once more for this powerful article.
Asore Corp said…
IS IT POSSIBLE TO GET BACK FUNDS FROM CRYPTOCURRENCY SCAM? ABSOLUTELY YES! BUT, YOU MUST CONTACT THE RIGHT AGENCY TO ACHIEVE THIS.

Recovery Precinct is a financial regulator, private investigation and funds recovery body. We specialize in cases concerning cryptocurrency, FAKE investment schemes and recovery scam.

Visit www.recoveryprecinct.com now to report your case or contact our support team via the contact information below to get started.

📪 recoveryprecinct@gmail.com
WhatsApp- +1 (312) 985-6572

Stay Safe !
Unknowu said…
Mijn naam is CLARA JAMES. Ik wil Dr. Ayo bedanken voor het terugbrengen van mijn ex-man. Niemand had me ooit kunnen laten geloven dat de brief die ik ga schrijven ooit zou worden geschreven. Ik was 's werelds grootste scepticus. Ik heb nooit in magische spreuken of iets dergelijks geloofd, maar ik kreeg van een betrouwbare bron (een zeer naaste medewerker) te horen dat Trust een zeer toegewijde, begaafde en getalenteerde persoon is. Het was een van de beste dingen die ik ooit heb gehad gedaan. Mijn liefdesleven was in puin; Ik had twee echtscheidingen achter de rug en stond op de rand van een derde. Ik kon gewoon niet nog een scheiding onder ogen zien, en ik wilde harder mijn best doen om onze relatie te laten werken, maar het leek mijn man niet te kunnen schelen. en hij maakte het weer uit met mij. Ik was in de war en wist weer niet wat ik moest doen, maar ze namen contact op met Dr. Ayo. Hij deed een liefdesbetovering waardoor mijn man bij me terugkwam. We zijn nu heel blij met onszelf. Dr. Ayo laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is voor ECHT en voor goed. Hij kan je ook helpen om je verbroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Hij wilde plotseling naar huwelijkstherapie en we doen het heel, heel goed in ons liefdesleven. neem contact op met e-mail drayospell@gmail.com of sms of voeg hem toe op WhatsApp: +2347055691377
annonymous said…
Hallo allemaal, mijn naam is Elisa. Ik ben zo overweldigd door vreugde, allemaal dankzij Dr Ayo. mijn man verliet me een paar jaar geleden voor een andere vrouw en ik was er kapot van want ik heb hem nooit iets verkeerds gedaan, ik bleef achter met mijn twee kinderen en een baan die weinig betaalt. Ik gaf het bijna op totdat ik online een getuigenis zag over Dr. Ayo en ik besloten contact met hem op te nemen. Ik legde hem mijn probleem uit en hij verzekerde me dat ik na 24 uur een positief resultaat zou zien, verrassend genoeg kwam mijn man de dag na de spreuk terug en smeekte me hem te vergeven en beloofde nooit meer weg te gaan. Mijn man is nu 6 maanden terug en we hebben nog nooit problemen gehad, ik ben blij dat ik niet aan Dr Ayo twijfelde, want hij kan zeker alle problemen oplossen met snelle verlichting. Je kunt nu ook contact met hem opnemen voor hulp met zijn e-mail: drayospell @gmail.com of WhatsApp:+2347055691377
Anonymous said…
Bedankt voor wat je voor me hebt gedaan Dr. Ige Ajayi, Mijn vrouw stopte met het invullen van de scheidingspapieren nadat ik contact met je had opgenomen om me te helpen de scheiding met mijn vrouw te stoppen en nu gaat het veel beter. Zoals je al zei, zijn alle procedures betreffende de echtscheiding geannuleerd en de slechte man die het probleem in mijn huwelijk veroorzaakte, is door mijn vrouw weggestuurd en we zijn nu samen gelukkig, als je relatie- of huwelijksproblemen of andere problemen hebt , je kunt hem whatsappen (+2348130035939) of hem e-mailen op (drigeajayi@gmail.com)
Unknown said…
Ik ben zeer verrast door de wonderbaarlijke ervaring en wonderen van Dr. Ayo die op internet en wereldwijd zijn verspreid. Hoe hij mensen over de hele wereld geweldig heeft geholpen om hun verloren geliefden terug te brengen. hij hielp om ex-geliefde terug te brengen, ik vertelde hem over mijn man die me ongeveer 8 maanden geleden in de steek liet en het huis verliet met alles wat ik had, ik was verbijsterd toen hij me alleen maar zei te glimlachen en rust te hebben en me verzekerde dat hij zal alles in slechts 48 uur afhandelen. Na de tweede dag belde mijn man me, ik was gewoon zo geschrokken, ik nam op en kon mijn oren niet geloven, hij smeekte me echt om hem te vergeven en deed beloften aan de telefoon, Hij kwam terug naar huis en gaf me ook een heel leuk cadeau, alleen voor hem om zijn liefde voor mij te bewijzen, ik was zo blij dat ik Dr. Ayo moest bellen en hem bedankte, hij zei alleen dat ik het goede nieuws over de hele wereld moest delen , Nou, als je voor elk probleem een ​​effectieve en echte spell caster nodig hebt in je leven kun je contact opnemen met Dr. Ayo via zijn e-mail: drayospell@gmail.com of zijn WhatsApp via: +2347055691377.
Anonymous said…
Mijn leven is terug!!! Na 2 jaar gebroken huwelijk liet mijn man me achter met twee kinderen en mijn leven was kapot. Ik had zin om er een einde aan te maken, ik pleegde bijna zelfmoord omdat hij ons met niets achterliet. Ik was al die tijd emotioneel down en het leven lijkt zinloos. Op een trouwe dag toen ik op internet aan het surfen was, kwam ik verschillende getuigenissen tegen over dr. Ilekhojie. Sommige mensen getuigden dat hij hun ex terugbracht, sommigen getuigden dat hij de baarmoeder herstelt en ziekten geneest met kruiden. Ik was meer geïnteresseerd in verzoening met mijn man, die dr. Ilekhojie binnen 3 dagen mogelijk maakte. Nu is mijn man terug en sindsdien leven we gelukkig. Dank je. Hier laat ik zijn contactpersoon voor iedereen achter. E-mail: (gethelp05@gmail.com Whatsapp of Viber: +2348147400259
Anonymous said…
Fantastic website, I really recommend https://zso.pisz.pl/ website with great article.
Hallo allemaal. Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van KARIN SABINE FINANCE GROUP hadden ontvangen en toen besloot ik om volgens hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen en een paar uur geleden bevestigde ik op mijn eigen persoonlijke bankrekening een totaalbedrag van 9.000 euro dat ik had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om via zijn e-mail (sabinhelps@gmail.com whatsapp +7 901 709-57-43) een aanvraag in te dienen. Ik ben nu blij dat ik de lening heb ontvangen die ik heb aangevraagd
Gerald rose said…
Ik ben Lydia veronika uit Belgum, ik heb een lening aangevraagd voor een bedrag van 9.000 euro en het werd goedgekeurd door MICHEAL JOSE FINANCE HOME na 3 dagen na mijn aanvraag, iedereen die op zoek is naar een legitieme lening, ik zou u naar dit bedrijf willen verwijzen, ik ben u echt dankbaar voor de hulp die ze mij hebben gegeven. U kunt contact met hem opnemen voor meer informatie op: infomichealfinanceltd@gmail.com of WhatsApp: +14699724809
Anonymous said…
Ik ben zo blij dit te delen, ik kan je nog steeds niet genoeg bedanken DR WALE, Mijn man vertrok naar een jongere dame omdat ik niet kon bevallen vanwege PCOS, ik was zo kapot dat ik eenzaam was, ik huilde veel, zelfs probeerde mijn leven te nemen, toen vertelde mijn vriend me over deze geweldige man DR WALE die haar hielp haar huwelijk perfect te maken, ik ging ook online en deed meer onderzoek naar hem daar zag ik ook veel goed nieuws over DR WALE. dus nam ik zonder angst en zorgen in mijn gedachten contact met hem op, omdat ik wist dat met hem alles goed zou komen. Hij vertelde me alles wat ik moest betalen, wat een handige vergoeding was en dat deed ik en hij deed zijn werk en stuurde me een video Dr. WALE en zei dat ik een paar weken moest wachten voordat hij terug zou zijn. De volgende week was het tot mijn grote verbazing dat mijn man op zijn knieën smeekte om me te vertellen dat hij spijt had van de pijn die hij me heeft bezorgd. op dit moment ben ik zo blij, daar bleef het niet bij, ik ben trots om te zeggen dat ik vijf weken zwanger ben, heel erg bedankt DR WALE, ik ben je eeuwig dankbaar.. Hier zijn contactpersoon WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 OF E-mail: drwalespellhome@gmail.com
Unknown said…
Mijn naam is Giovanni Jahem. Ik heb moeilijke tijden meegemaakt met verschillende mannen die ware liefde en oprechte acceptatie vonden, totdat ik mijn man ontmoette die in mijn leven kwam en van me hield zonder dat woorden het kunnen uitleggen. We hebben twee jaar samengewoond en we waren gelukkig totdat er te veel ruzie ontstond en onze wegen uit elkaar gingen. Ik dacht dat ik verder kon, maar ik besefte dat ik erg verliefd op hem was en voor altijd bij hem nodig had. Ik had geen andere keuze dan hulp te zoeken, wat ertoe leidde dat ik contact opnam met dr. Isikolo, wetende hoe hij anderen heeft kunnen helpen. Hij schonk mij zijn aandacht en deed zijn best om ons weer met elkaar te verzoenen en binnen 48 uur manifesteerde het resultaat zich en kwam hij bij mij terug en we verzonnen de zaken weer. Nu zijn de liefde en het geluk teruggekeerd en het enige dat ik kan zeggen is dat ik dokter Isikolo echt waardeer omdat hij onbaatzuchtig is in het helpen van mij en anderen. Zijn e-mailcontact: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196
Anonymous said…
Ik verloor mijn huwelijk en mijn prachtige huis, verwoest door ongeluk, toen ik mijn vrouw zag weglopen vanwege de leugens waarmee ze werd gevoed en onzekerheden die nooit waar waren. Ik heb vanaf het begin gezworen nooit een bedrieger te zijn en bleef standvastig om ervoor te zorgen dat ik een gelukkig huis bouwde, maar helaas vertrouwde ze me nooit genoeg. Ik heb maandenlang rondgezworven in een poging haar terug te krijgen en heb hulp gezocht bij verschillende bronnen, waaronder haar tussenkomst van de familie, maar dat leverde nooit succes op. Ik kwam in contact met Dr. Ilekhojie aan wie ik al in een eerder stadium twijfelde toen ik met hem in contact kwam. Ik moest de hoop levend houden en voldeed aan de procedures, precies zoals hij mij alles uitlegde. Hij verzekerde me van haar terugkeer, die na drie dagen plaatsvond, en ik moet nog woorden vinden om uit te drukken hoe gelukkig en dankbaar ik ben, wetende dat mijn zoon en ik zijn moeder thuis hebben. Bedankt dokter Ilekhojie voor het terugbrengen van geluk in ons leven. Hulp nodig, neem contact op met deze geweldige Dr. Whatsapp +2348147400259 of via zijn e-mail: gethelp05@gmail.com
Unknown said…
Hallo zusammen, mein Name ist Klaudia Kusa. Aufgrund des Arbeitsdrucks lebte mein Mann längere Zeit in einer anderen Wohnung und wir waren sehr glücklich zusammen, obwohl er einige Monate von uns getrennt blieb. Ich wusste nicht, dass ein Arbeitskollege bereits eine Affäre mit ihm hatte, was dazu führte, dass mein Mann aus dem Nichts die Scheidung gegen mich einreichte. Ich wusste, dass etwas nicht stimmte, weil wir nie so viel kämpfen oder streiten mussten, um ihn zum Gehen zu bewegen. Ich war traumatisiert und suche nach Hilfe, um die Situation zu bewältigen, die mich zu DR. ISIKOLO geführt hat, weil ihn die Leute online mit Lob überschütteten. Wir diskutierten ausführlich und er erzählte mir alles, was ich über den Vorfall und den ordnungsgemäßen Prozess zur Behebung der Probleme wissen musste. Er erfüllte seine Versprechen und brachte meinen Mann zu mir zurück und der Scheidungsprozess wurde abgebrochen. Jetzt ist mein Mann wieder bei uns zu Hause und wir sind glücklich zusammen. Es ist in der Tat erstaunlich, wie Menschen anderen Menschen wirklich helfen können, wenn sie in Not sind. Er kann auch Ihnen helfen. Schreiben Sie ihm einfach eine SMS über WhatsApp +2348133261196 oder senden Sie ihm eine E-Mail an: isikolosolutionhome@gmail.com
Unknown said…
Hallo iedereen. Mijn naam is Luie Broekhuizen. Ik ben hier om de geweldige dokter Isikolo te bedanken voor het oplossen van mijn huwelijksproblemen. Mijn huwelijk strandde vanwege de eindeloze problemen en moeilijkheden die ik had met mijn man. Hij vertrok zonder achterom te kijken en ik was zoveel maanden alleen. Zijn familie kwam tussenbeide en nog steeds veranderde er niets. Ik was emotioneel kapot en verloor de hoop om weer liefde te vinden, omdat hij alles was in een man die ik ooit wilde hebben. Net als zoveel mensen leerde ik DR ISIKOLO kennen toen ik op zoek ging naar hulp. We bespraken mijn problemen uitvoerig en hij verzekerde mij dat ik de oplossing zou krijgen die ik nodig had. Ik had geen andere keuze dan me aan zijn procedures te houden en hij stelde niets uit. Hij deed een liefdesreünie voor mij en mijn man en de liefde en het geluk dat we deelden werd hersteld en hij bereikte me precies na 48 uur zoals DR. ISIKOLO beloofde. Hij is inderdaad een geweldige helper en hij is betrouwbaar. als je problemen hebt, sms hem dan gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com
Unknown said…
Hallo allemaal, mijn naam is Nicole Haraldsson en ik ben hier om ook dank te betuigen aan Dr. Isikolo, die God gebruikte om mijn situatie te verwoesten en de vreugde en het geluk in mijn huis te herstellen. Ik verloor mijn man aan een dame in het buitenland toen hij ging werken in dezelfde regio waar zij woont. Ik heb nooit geweten wat er allemaal gebeurde totdat een vriend van mij me foto's stuurde van beiden samen en het mij daarna bekend werd dat dit de reden was waarom mijn man koud tegen me werd en me achterliet. Mijn man was gehypnotiseerd en geestelijk gecontroleerd en ik wist alles toen ik contact opnam met Dr. Isikolo toen ik naar hulp zocht en die niet vond. Hij verzekerde me van zijn terugkeer en het herstel van onze liefde en geluk, wat hij deed en het resultaat begon zich na 48 uur te manifesteren. Nu heb ik mijn man terug en ik kan Dr. Isikolo niet genoeg bedanken voor zijn eerlijkheid en steun. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com
Anonymous said…
Ik wil de wereld snel vertellen dat er een echte helper is die krachtig en oprecht is. Hij heeft mij onlangs geholpen om mijn relatie met mijn man te herenigen, ook al had hij al om een scheiding gevraagd. Ik zag verschillende getuigenissen van DR Ilekhojie op Facebook en Instagram. Ik aarzelde om contact op te nemen omdat ik de hoop had verloren, maar iets van binnen bleef me ertoe aanzetten het te proberen. Ik nam contact met hem op via Whatsapp en legde alles uit wat er in mijn huwelijk is gebeurd. Hij vertelde me eenvoudig dat mijn man onder slechte invloed staat en dat hij wordt gemanipuleerd, waardoor onze verbinding is verbroken en hem is gevraagd te vertrekken. Hij verzekerde mij dat hij een verzoeningsritueel gaat uitvoeren om de reeds verloren verbinding tussen ons te herstellen. Ik voorzag in alles wat hij wilde en zorgde ervoor dat alles wat nodig was beschikbaar was, omdat mijn man de enige man is die ik mijn hele leven heb gekend en ik hem niet bij mij en onze kinderen weg wilde hebben. Precies drie dagen later belde mijn man met een vreemd nummer en vroeg of hij met tranen naar huis mocht terugkeren. Ik dacht dat het een grap was totdat ik hem onze ranch zag binnenrijden. Het is nu 3 maanden geleden en we waren als middelbare scholieren, hij is nu terug met zoveel liefde en zorg. Ik dacht om zijn gegevens hier achter te laten voor het geval iemand om zijn hulp moet vragen. U kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail (gethelp05@gmail.com of bel/Whatsapp +2348147400259
Unknown said…
Mijn man met wie ik 23 jaar lang mijn leven heb opgebouwd, liet mij en de kinderen zonder een woord achter. Alles stortte op mij neer en ik nam contact op met onze dierbaren en niemand kon helpen. Er kwam een tijd dat hij de scheiding aanvroeg, zelfs toen we geen problemen hadden of ooit ruzie hadden gemaakt over iets rampzaligs. Dr. Isikolo kwam mij te hulp en loste het probleem op dat ik met mijn man had. Hij bracht ons weer bij elkaar en keerde naar huis terug. Het leven is inderdaad mysterieus en ik had nooit gedacht dat ik zou ervaren wat ik heb meegemaakt, maar allemaal dankzij Dr. Isikolo die voor mij werkte en mij verzekerde van de positieve resultaten na 48 uur, die inderdaad uitkwamen zoals hij beloofde. Hij kan uw problemen net zo goed oplossen als u nu contact met hem opneemt. Stuur hem een sms via WhatsApp op +2348133261196 of e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com
Anonymous said…
Soms raak ik geschokt als artsen zeggen dat sommige ziekten niet te genezen zijn en ze doen geloven dat we ermee moeten sterven. Dat is waar, want die ziekten zijn niet gewoon en lichamelijk. Ik begon dit te begrijpen toen mijn vriend me meenam naar het westen Afrika om een bezoek te brengen aan deze kruidkundige, Dr. Ilekhojie genaamd, die een verbeterd kruidengeneesmiddel gaf dat mij volledig van HIV genas, zonder enige bijwerkingen. We denken dat het niet te genezen is, omdat onze artsen ons hebben verteld dat er geen remedie bestaat. Het is duidelijk dat sommige patiënten met herpes, vleesbomen, vertraagde voorproblemen verslaafd zijn aan de antivirale en andere aanvullende orthodoxe medicijnen, alleen maar om het virus te helpen onderdrukken en niet om het te genezen, omdat de artsen ons hebben laten geloven dat het niet kan worden genezen en ik wel. Zeg stoutmoedig dat dit een leugen is, want er is een geneesmiddel en Dr. Ilekhojie kan u helpen met een geneesmiddel...

E-mail gethelp05@gmail.com
WhatsApp +2348147400259
Unknown said…
Mijn vrouw en ik hadden een misverstand dat tot een enorme ruzie leidde en zij verliet het huis en keerde terug naar het huis van haar vader. Ik liet mijn emoties de overhand krijgen en bleef permanent bij haar weg. Het werd nog erger toen ze een andere man begon te zien en ik heb er nooit van geweten. Ik probeerde het probleem op te lossen en haar naar huis te laten terugkeren, maar ze kwam nooit meer terug. Later kwam ik erachter wat er allemaal aan de hand was en besloot ik hulp te zoeken om mijn huwelijk met haar op te lossen, waardoor ik contact opnam met dr. Isikolo. Zoals verwacht werkte hij voor mij en het probleem was opgelost en ik ben herenigd met mijn vrouw. Ze keerde net na 48 uur terug naar huis, zoals beloofd door dokter Isikolo. Ik ben hem voor altijd dank verschuldigd voor het oplossen van het probleem dat ik in mijn huwelijk had. Neem contact met hem op voor snelle en dringende hulp, e-mail hem: isikolosolutionhome@gmail.com of WhatsApp hem op: +2348133261196
Anonymous said…
Na drie weken gescheiden te zijn geweest, hield ik nog steeds van mijn man en wilde ik hem terug. Mijn man is van mij gescheiden omdat hij op zijn werk een jongere vrouw ontmoette. Na zeventien jaar huwelijk kon ik mijn man geen kind schenken en hoewel het niet mijn schuld was, waardeerde ik hem omdat hij jarenlang geduld met mij had. Ik legde al mijn problemen uit aan dokter Ilekhojie en hij beloofde me te helpen als ik serieus van geest was en bereid was hem te vertrouwen. Net binnen 72 uur reed mijn man kilometers naar ons huis en vroeg of we weer samen konden werken en ons konden verzoenen. Hij legde me uit hoe ellendig hij zich de afgelopen weken voelde en vroeg of hij weer naar huis mocht verhuizen. Ik ben blij dat de liefde van mijn leven terug is en dat de zaken beter gaan. Praat met Dr. Ilekhojie voor hulp. Zijn WhatsApp-contact: +2348147400259 of e-mail gethelp05@gmail.com

Popular Posts